Лисанець, Ю.
    Художнє зображення жінок у літературно-медичному дискурсі прози США [Text] / Ю. Лисанець // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини. - 2020. - № 2. - P70-73. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная:
ХУДОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТЕРАТУРА -- FICTIONAL WORKS
Аннотация: Мета дослідження – розробити типологію жіночих образів в американських літературних творах, присвячених медичній тематиці. Методи дослідження: наратологічний, теорія рецептивної естетики, феміністська літературна критика. Об'єкт дослідження – прозові твори американських письменників кінця XIX – початку XXI століття. Наукова новизна. У статті вперше проаналізовано наративну конфігурацію, художні інтенції автора і роль читацької рецепції в літературно-медичному дискурсі крізь призму історичної ролі жінки в американському суспільстві. Висновки. В ході дослідження виявлено, що жіночі образи в рамках аналізованого матеріалу діляться на декілька категорій. Ми досліджували роль жінки-лікаря в романах “Доктор Зей” (1882) Елізабет Стюарт Фелпс, “Під скляним куполом” (1963) Сильвії Плат, “Лікарі” (1988) Еріка Сігала, «Операція "Мандрівна душа"» (1993) Річарда Пауерса, “Ніщо не вічне” (1994) Сідні Шелдона і “Урожай” (1996) Тесс Герритсен. Крім того, ми виявили особливості зображення жінок-медсестер у творах “Загадкова історія Бенджаміна Баттона” (1922) Френсіса Скотта Фіцджеральда, “Ерроусміт” (1925) Сінклера Льюїса, “Джонні отримав гвинтівку” (1938) Далтона Трамбо, “Зміїна яма” (1946) Мері Джейн Уорд, “Пролітаючи над гніздом зозулі” (1962) Кена Кізі, “MASH: роман про трьох армійських лікарів” (1968) Річард Гукера, “Дім Божий” (1978), Семюеля Шем та “Критичний стан” (2002) Пітера Климента. Нарешті, ми розглянули наративну роль пацієнток у романах “Зміїна яма” (1946) Мері Джейн Уорд, “Під скляним куполом” (1963) Сільвії Плат, “Перерване життя” (1993) Сюзанни Кейсен і “Нація прозаку” (1994) Елізабет Вюрцель. Теоретичне значення дослідження полягає у розкритті особливостей зображення жінок в американському літературно-медичному дискурсі в діахронічному аспекті.

Экз-ры: