(Немає відомостей про примірники)
Шифр: АУ46/2016/1
   Журнал

Актуальні питання суспільних наук та історії медицини : спільний укр.-румун. наук. журнал/ Буков. держ. мед. ун-т. - Чернівці : БДМУ, 2013 - . - ISSN 2311-9896. - Виходить кожного кварталу
2016р. N 1
Зміст:
Вилка, Л. Функціонування односкладних та неповних конструкцій в епістолярному тексті / Л. Вилка. - С.6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Кульбабська, О. Мовленнєві пріоритети адресанта у виборі синтаксичних засобів / О. Кульбабська. - С.11-17. - Бібліогр. в кінці ст.
Максимюк, М. Особливості постмодерністського тексту та їх вплив на онімний простір / М. Максимюк. - С.18-22. - Бібліогр. в кінці ст.
Навчук, Г. Інтонація як засіб оформлення окличних речень / Г. Навчук, Л. Шутак. - С.23-28. - Бібліогр. в кінці ст.
Роман, І. Актуальні проблеми мовної норми і варіативності в інтегративній лінгвістиці Е. Коссеріу / І. Роман. - С.29-32. - Бібліогр. в кінці ст.
Руснак, Н. Ментальні акценти у діалектному мовленні буковинців / Н. Руснак. - С.33-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Струк, І. Тактильні імплікатури у драматичному тексті буковинських письменників / І. Струк. - С.39-44. - Бібліогр. в кінці ст.
Телеки, М. Пропріативи у полікомпонентних епонімах хірургічних інструментів / М. Телеки. - С.45-52. - Бібліогр. в кінці ст.
Томусяк, Л. Дуплексив як маркер перехідності у синтаксисі / Л. Томусяк. - С.53-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Ткач, А. Словотвірно ідентичні суфікси у системі термінотворення (позначення особи за професійною діяльністю) / А. Ткач. - С.58-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Шутак, Л. Когнітивна метафора як один із засобів творення вторинних номінацій медичного дискурсу / Л. Шутак, Г. Навчук. - С.63-67. - Бібліогр. в кінці ст.
Рак, О. Хронологічний принцип класифікації французьких ойконімів (кельтсько-докельтські утворення) / О. Рак. - С.68-72. - Бібліогр. в кінці ст.
Аністраненко, А. Функціонування базових міфологем у народній обрядовості та їх трансформація у сучасній українській драмі / А. Аністраненко, А. Мойсей. - С.74-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Зварич, І. Міф як базовий фактор формування традицій / І. Зварич, Г. Кравченко. - С.79-84. - Бібліогр. в кінці ст.
Bronskyh, S. The Existential Robinsonnade of Frankenstein / S. Bronskyh. - С.85-88. - Бібліогр. в кінці ст.
Скрипник, І. Двохсотлітній експрес: українська література та незмінність поведінкової моделі влади / І. Скрипник. - С.89-96. - Бібліогр. в кінці ст.
Аністраненко, А. Літературна альтернатива політичного реваншу України / А. Аністраненко. - С.97-101. - Бібліогр. в кінці ст.
Baczyk, K. (NON) Existence of Judas in the novel "Electric bananas" of Miroslaw P. Jablonski / K. Baczyk. - С.102-106. - Бібліогр. в кінці ст.
Немає відомостей про примірники



    Bronskyh, S.
    The Existential Robinsonnade of Frankenstein [Text] / S. Bronskyh // Актуальні питання суспільних наук та історії медицини = Актуальные вопросы общественных наук и истории медицины. - 2016. - № 1. - P85-88. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
МИФОЛОГИЯ -- MYTHOLOGY
Анотація: У нашій спільній роботі з питань літературознавства ми спробували проаналізувати духовні стани приреченого на безсмертя і позбавленого шансу на порятунок душі індивідуума. Це безсмертний персонаж в романах типу "Франкенштейн". Міфологічні концепції романів типу "Франкенштейн" можна вважати предтечею наукової фантастики в літературі. Такого типу романи також містять в собі елементи готичного стилю, а також елементи романтизму. Мета статті полягає у аналізі індивідуальної та соціальної сепарації людини приреченої на безсмертя. Використовуючи традиційні літературні елементи ми знову відкриваємо питання генетичних літературних взаємозв'язків. Ці генетичні зв'язки засновані на використанні літературних універсальних матеріалів в контексті однієї національної літератури. Міфологічне використання роману Франкенштейн, або Сучасний Прометей (роман англійської письменниці Мері Шеллі, який можна назвати родоначальником науково-фантастичної художньої літератури. У романі також є елементи готичного роману і романтизму. Роман був написаний Мері Шеллі у 18 років, і був вперше виданий у 1818-му році в Лондоні, анонімно. Під своїм ім'ям Мері Шеллі опублікувала роман тільки в 1831-му році), стало для літератури ХХ століття невід'ємним атрибутом у змістовій моделі "антиномії - акту творіння та його результатів" у плані "людське-нелюдське" із зважанням на можливість виявлення вагомості духовної першості та моральної зрілості героя. Що означає людська духовна зрілість? У розповідях про Франкенштейна це означає духовне переродження, можливість сприйняти власну "людську сутність" та нестерпне сприйняття власного буття в умовах духовної та фізичної сепарації від усього живого. Історія про Франкештейна відходить власними корнями у минуле, яке передає читачеві історію про оживлення Христа та Лазаря. Багаточисленність форм та способів передачі методів рецепції та переосмислення традиційних сюжетів та образів світової літератури, також підводить нас до відомого мотиву робінзонади. Що ж поєднує історію про Франкенштейна та мотив робінзонади? Хіба ці два персонажі не були у тотальному відчаї та зневірі? Як і Лазар, Франкенштейн відродився, та немов немовля почав пізнавати світ. Роман розповідає про життя і праці Віктора Франкенштейна, який виявився здатним відродити життя в тілі людини, зібраної з частин померлих людей. Однак, побачивши, що його творіння виявилося потворним і жахливим, вчений відрікається від нього і покидає місто, в якому жив і працював. Безіменна істота, яку ненавидять люди за її зовнішній вигляд, незабаром починає переслідувати свого творця. Саме тут включається мотив робінзонади, який передбачає сепарацію персонажа від суспільства. Герой знаходиться у повному нерозумінні того, що відбувається. Подібна змістова переорієнтація відбувається у осмисленні ідейно-семантичних полів. Проблематика описання історичного та літературного завжди ставило риторичні питання перед нами. Тому, й розкрилось питання генетичних та контактних взаємозв'язків та сходжень між літературними явищами, які основані на сюжетно-образному матеріалі минулого, що у взаємодії у певному сенсі ідеальні, оскільки часто мають чисті види наслідування.

Экз-ры: